Aangekomen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Stijn - WaarBenJij.nu Aangekomen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Stijn - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Nieuw Zeeland

Door: Papa van Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

06 December 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zo, dat was even een stukje vliegen zeg! Eindelijk zijn we dan na 30 uur reizen aangekomen in Nieuw Zeeland. Dat was een hele zit, maar er was genoeg om te doen aan boord en met hier en daar een slaapje heb ik mij best wel flink gehouden. Om de het wat sneller te laten gaan heb ik ook maar even mijn astronautenpak aangedaan, maar het heeft uiteindelijk niet zoveel geholpen.

Wel heerlijk weer hier in Nieuw Zeeland, op de dag van aankomt waren wij alle drie erg moe en zijn we na wat gegeten te hebben toch maar lekker gaan slapen. Na een poosje slapen werd ik wakker en was ik er wel weer klaar voor om erop uit te gaan. Volgens papa en mama waren echter alleen de nachtclubs nog open en daar ben ik nog te jong voor. Ik heb me maar weer over laten halen om verder te slapen. Om half vier in de ochtend was ik er echter helemaal klaar mee. We zijn daarna met z'n drieën Uno gaan spelen tot we om zes uur konden ontbijten.

Na het ontbijt zijn we in Christchurch gaan kijken. Deze stad is door een aardbeving flink beschadigd en veel gebouwen zijn toen ingestort of moesten alsnog afgebroken worden. Langzaam wordt alles wat niet afgebroken moest worden weer opengesteld en kan je bijna overal in de stad weer komen. Wel staan er nog om veel gebouwen hekken heen, omdat het niet veilig is om daar bij te komen.

Ook de botanische tuin is erg leuk, vooral de speeltuin die er bij zit. Aangezien het vandaag 25 graden is wil ik eigenlijk veel liever gaan zwemmen en na het nodige aandringen zijn papa en mama hiermee akkoord gegaan.

Het is hier nu vier uur 's middags en voor mij tijd voor een jetlag slaapje, dan kan ik aan de binnenkant van mijn oogjes voor jullie dit verslag maken. Ik hoop snel weer meer aan jullie te kunnen vertellen.

Groetjes, Stijn

  • 06 December 2013 - 13:37

    Rob Dekker:

    Hallo Stijn,

    Ben je daar Sinterklaas en "gekleurde" piet nog tegen gekomen?
    En heb je nog wat in je schoetje gehad.
    Ander moet je maar aan mam en papa vragen waar de Sint was op 5 december?

    We zullen proberen jou te volgen.
    Tot de volgede blog.

    Groetjes aan je mama en papa

  • 08 December 2013 - 11:29

    Lauren En De Buurtjes :

    Hoi stijn

    Ik ben met papa, mama, Alex en Carola op vakantie. Niet in Nieuw Zeeland en maar in Port Zelande. Ik heb gezwommen in het zwembad. We zijn ook in een koud bad geweest, het buitenbad.
    Vandaag gaan we midgetgolf doen.

    Ik weet nu niks meer te vertellen.

    Kus van Lauren

    En groetjes van Marc, Cindy, Alex en Carols

  • 13 December 2013 - 15:13

    Juf Astrid:

    Hallo Stijn,

    Hoe is het daar met jou?
    Wij hebben sinterklaas gevierd met de klas en nu is alles kerst.
    Sinterklaas heeft voor jou ook een pakje achtergelaten..
    We denken aan je want regelmatig noemen we je naam.
    Vandaag vierde Lisanne haar verjaardag en maandag Jennely.
    Woensdagavond hebben we kersteten op school. Jammer dat je er dan niet bent,zeg!
    Je bent wel heel ver weg,hoor!
    Doe je de groeten aan papa en mama?
    Dag Stijn, kusjes van je juffen en alllllllllle kinderen!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stijn

Hallo, Ik ben Stijn en ik ben 4 jaar. Ik reis met mijn mama en papa 2 maanden door Nieuw Zeeland. Papa en mama hebben mij er al veel over verteld en ik vind het heel leuk dat ik het bijna zo ver is. Ik vind het ook heel spannend.

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 5617

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 01 Februari 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: