Coromandel en Northland - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Stijn - WaarBenJij.nu Coromandel en Northland - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Stijn - WaarBenJij.nu

Coromandel en Northland

Door: mama en papa van Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

24 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Kia ora,

We zijn inmiddels alweer ruim een week verder van mijn laatste verhaaltje, dus tijd voor een update. Vanaf Taupo, waar ik je als laatst over vertelde, wordt de bodem in Nieuw Zeeland erg actief. Hier vind je dan ook veel geisers en thermische meertjes. De meertjes hebben soms hele wonderlijke kleuren en ondanks dat ik mijn zwemvinnen bij mij heb ga ik er niet in zwemmen. Het stinkt ook behoorlijk, alsof er iemand te veel bruine bonen heeft gegeten en nu de hele tijd windjes laat.
We hebben ook een geiser gezien, dat is een gat in de grond, waar heel hoog warm water uit spuit.

Na al die meertjes en geisers zijn we aangekomen in Rotorua. Hier wonen veel Maori mensen, die al in Nieuw Zeeland woonde voordat Abel Tasman het ontdekte. Een goed moment dus om naar een Maori-show te gaan. Dit is een voorstelling waarin ze zingend en dansend over hun geschiedenis en de eerste ontmoetingen met Europeanen vertellen. In het begin vond ik dit wel een beetje eng, maar na de show wilde ik zelfs wel met ze op de foto. Ze kunnen ook lekker koken en we hebben er dan ook heerlijk gegeten.

Aangezien het hier zomer is mag ook het strand niet ontbreken, daarom gaan we naar Waihi Beach. Onderweg daar naar toe zijn we eerst nog naar Hobbiton geweest. Dit is een hele grote schapen en koeien boerderij waar stukjes van de films Lord of the Ring en The Hobbit zijn opgenomen. Papa en mama vertelde dat hier allemaal kleine hobbits wonen, die heb ik nergens gezien. Maar als ik naast een deur van een van die huisjes ging staan, dan begreep ik wel dat die hobbits niet groot zijn. Na ons bezoek zijn we dus verder gereden naar Waihi beach, waar we 3 dagen lekker hebben uitgewaaid op het strand, want hier stond veel wind.

Na ruim 6 weken rondreizen in de campervan is het tijd geworden om deze om te ruilen voor een auto. De rest van de vakantietijd zullen we gaan slapen in o.a. cabins, lodges en bed & breakfasts. Bij die laatste krijg je ’s morgens als je wakker bent ook nog een lekker ontbijt!

Met de auto rijden we richting Coromandel. Hier zitten we vlak bij Hot Water Beach. Ik snap er niet echt wat van, maar het strand is heel groot, maar op een klein stukje graven de mensen hier allemaal gaten in de grond, totdat er water in komt en gaan er dan in zitten. Het water is wel lekker warm in de kuilen.
We zijn ook met een boot, waarvan de bodem van glas is, de zee op gegaan. Door het glas kan je dan de vissen en de bodem van de zee onder de boot zien. Met deze boot zijn we ook langs een plek die "Cathedral Cove" heet gevaren, dat is een grote boog tussen de rotsen en kan je heel makkelijk van het ene naar het andere strand lopen.

Coromandel is behalve de provincie ook een stadje. We zijn hier via een binnendoor weggetje naar toe gereden, ik kreeg een echte “Freek in het Wild” gevoel want we zaten midden in de bossen en bergen. In Coromandel zijn we met een treintje zig-zaggend een stukje omhoog gereden. Vroeger werd dit treintje gebruikt om klei vanuit de berg naar de pottenbakkerij te brengen. Het uitzicht boven was super cool.

Nu zitten we bij The Bay of Islands in het plaatsje Kerikeri. Ook hier is het erg mooi en heb ik echte kiwi’s in het wild gehoord. Ik heb ze niet gezien, want zij worden pas wakker als het donker is. We hebben hier de beschikking over een eigen zwembad en daar ben ik dan ook lekker in gaan zwemmen, want het is hier lekker warm. Vandaag zijn we naar Paihia geweest en met de veerboot naar Russel en hebben hier lekker rondgewandeld.

Of ik nog aan volgend verhaaltje toekom weet ik niet, de vakantie schiet inmiddels al aardig op. Mocht het niet meer lukken dan vertel ik de rest thuis wel.

Doei doei, Stijn

• 24 Januari 2014 - 11:10

Tjeerd:

Prachtige foto's en verslag. Wat maken jullie veel mee; geweldig!

• 24 Januari 2014 - 11:11

Giel:

he Stijn

waarom steekt die man steeds zijn tong uit!!??
    en wat een enorme kiepwagen. zou vragen of je die mee mag nemen.
    nog veel plezier de rest van de vakantie

groetjes Giel

• 29 Januari 2014 - 10:55

Mama Van Eline:

Wat een mooi avontuur beleven jullie! Geniet nog even van het laatste stukje van jullie vakantie.
    Eline vraagt regelmatig wanneer je terug bent, omdat je wel heel lang op vakantie bent (vind zij, maar jij natuurlijk niet). De foto's en het verslag vind ze leuk om te zien.